Bedrijfsfeest Delft  thumbnail

Bedrijfsfeest Delft

Published Sep 20, 22
4 min read

Casino Bedrijfsfeest Nijmegen

Op basis van de doelgroep kun je zakelijke evenementen indelen in de volgende drie grote categorieën: Business-to-Business (b2b): wanneer je evenement zich richt op klanten, toeleveranciers en zakenrelaties. Business-to-Consumer (b2c): wanneer de doelgroep bestaat uit consumenten (privépersonen). Business-to-Personnel (b2p): wanneer je een intern evenement voor medewerkers van je bedrijf organiseert.

Zo behoren overheden, buurtbewoners, media, actiegroepen of zelfs concurrenten misschien niet tot je hoofddoelgroep, maar ze oefenen mogelijk wel een grote invloed uit op je bedrijf. Afhankelijk van het type evenement dat je organiseert, kan het een mooi gebaar zijn ook hen erbij te betrekken. bedrijfsfeest fotograaf. Subdoelgroepen Hoe gedetailleerder je je doelgroep kunt beschrijven, hoe beter dat is.



Beslis welke subdoelgroepen je wel en welke je niet wilt uitnodigen. bedrijfsfeest fotograaf. Stel, je wilt een evenement organiseren voor je klantenrelaties. Wil je echt iedereen die ooit een product heeft aangekocht uitnodigen? Verdeel de doelgroep in subdoelgroepen zoals trouwe klanten, nieuwe klanten, prospecten, beïnvloeders Definieer het begrip trouwe klant. Aan welke voorwaarden moet deze voldoen? Moeten klanten bijvoorbeeld minimaal eenmaal per jaar afnemen of maandelijks of wekelijks? Voor welk bedrag en/of volume? Dit helpt je later gerichter te zoeken in je klantenbestand en zorgt ervoor dat iedereen die bij het project betrokken is meteen weet wie er precies bedoeld worden.



Op personeelsfeestjes worden bijvoorbeeld vaak de consultants, het schoonmaakpersoneel en het interimpersoneel vergeten. tip A Vraag jezelf af of het verstandig is personeel en aandeelhouders, of prospects en klanten, op één evenement uit te nodigen. Vaak hebben subdoelgroepen andere verwachtingen van een evenement of voelen ze zich niet comfortabel bij de aanwezigheid van andere doelgroepen (bedrijfsfeest fotograaf) (stripper bestellen).



Weeg altijd de voor- en nadelen grondig tegen elkaar af. Partners en kinderen kunnen bijdragen tot de juiste sfeer, maar hebben mogelijk andere verwachtingen van het evenement (bedrijfsfeest fotograaf). Vaak is je doelgroep samengesteld uit meerdere profielen waarmee je rekening dient te houden bij de invulling van je evenement (bedrijfsfeest fotograaf). Een delegatie bedrijfsleiders heeft misschien een andere smaak en voorkeur voor het entertainment dan een groep arbeiders.

Kunnen alle gasten het met elkaar vinden? Is het zinvol om een aantal netwerkmomenten in te lassen zodat gasten elkaar (beter) leren kennen? doelstellingen en doelgroep 2122 Profiel Aan de hand van een aantal kenmerken kom je veel te weten over je doelgroep (bedrijfsfeest fotograaf). Stel een duidelijk uitgewerkt profiel op (bedrijfsfeest fotograaf). stripper bestellen. Wie zijn de mensen in je doelgroep? Wat spreekt hen aan? Wat verwachten ze van een evenement? Hoe staan ze tegenover het onderwerp van jouw evenement? Waar kun je je doelgroep vinden? Hoe kun je ze overtuigen van de waarde van je event en ze verleiden om te komen? De kenmerken kun je opdelen in sociodemografische kenmerken (zoals leeftijd, opleidingsniveau ) en communicatieve kenmerken (zoals interesses, gedrag en mediagebruik).

Bedrijfsfeest Uitnodiging

Plaats mensen niet in te enge hokjes, want dat werkt niet. Omzeil deze valkuil door meerdere profielen van jouw doelgroep op te stellen en naar de gemeenschappelijke noemer te zoeken (bedrijfsfeest fotograaf). Sociodemografische kenmerken Leeftijd (categorieën) Geslacht Nationaliteit Cultuur Religie Gezinssituatie (+ leeftijd kinderen) Sociale klasse Woonplaats (regio) Beroep Functieniveau Opleidingsniveau Communicatieve kenmerken Interesses en/of hobby s Mediagebruik (hoe kan je jouw doelgroep bereiken?) Taalvaardigheid (taal, formulering, jargon, stijl ) Gedrag (bijvoorbeeld koopgedrag, koopfrequentie ) tip A Onderschat de invloed van culturele tradities en gebruiken niet - bedrijfsfeest fotograaf.

Ik geef hiervan een mooi voorbeeld. Een groot Belgisch bedrijf nodigde haar belangrijkste internationale klanten uit - bedrijfsfeest fotograaf. Tijdens het verblijf bezocht het gezelschap uit vijftien verschillende landen de Night of the Proms. Hoewel het een fantastisch concert was, en iedereen zich goed amuseerde, zijn de Japanse klanten tijdens de voorstelling opgestapt.



22 events23 Let dus goed op de culturele verschillen, zodat je niemand ongewild tegen de schenen schopt! Bekijk daarom zeker deze eventplanner (bedrijfsfeest fotograaf). tv aflevering: link A Aantal gasten Nu je een duidelijk beeld hebt van je doelgroep, kun je een inschatting maken van het aantal gasten dat je verwacht. Deze inschatting is van kapitaal belang voor het opstellen van je budget en de keuze van een geschikte locatie voor je evenement.

Bereken de grootte van de totale potentiële doelgroep zoals je die hebt omschreven. 2. Maak een inschatting van het aantal inschrijvingen dat je uit de doelgroep verwacht. Misschien heb je cijfers van voorgaande evenementen waarop je je kunt baseren? 3. Verminder het aantal inschrijvingen met een no-showpercentage (gasten die zich aanmelden, maar niet komen opdagen).

Houd rekening met een gemiddelde van 10 procent voor een intern event. bedrijfsfeest fotograaf. Bij externe events kan het no-showpercentage in extreme gevallen zelfs oplopen tot procent. bedrijfsfeest fotograaf. Sommige evenementen zijn dan weer zo aantrekkelijk dat er geen no-shows zijn of er komen zelfs meer mensen opdagen dan verwacht. tip A Vooral wanneer je voor de eerste keer een (extern) evenement organiseert, is het inschatten van het aantal gasten erg moeilijk.

Latest Posts

St Oliver Bikini

Published Oct 17, 23
4 min read

Grote Maten Bikini

Published Oct 09, 23
7 min read