All Categories
Featured
Table of Contents
Combineer dit met externe sponsoring en je bent vertrokken. Mix Je kunt het verkopen van tickets niet volledig loslaten? Combineer gratis en betalend. Gratis evenementen zijn meestal een uitstekende manier om je activiteiten te promoten. Zie het groots voor gratis evenementen en doe het wat beperkter voor betalende edities. Gebruik social media om betrokkenheid te creëren en om het effect van je gratis events naar je betalende edities over te brengen.
Op die manier weiger je niemand de toegang en kun je premiumprijzen hanteren voor degenen die masochistisch genoeg zijn om ervoor te willen betalen (bedrijfsfeest engels). budget 4546 Content creatie Crowdsourcing, waarbij het publiek bijdraagt aan de organisatie van een event, is de realiteit geworden. Gebruik de collectieve kracht om unieke content en gedeelde kennis te verzamelen.
Franchising Waarom het concept van je event niet eens franchisen? Misschien is er wel interesse vanuit het buitenland. Merchandising Wat kabouter Plop kan, moet voor een event ook lukken... Niet? Waarom geen merchandising van je evenement laten maken en verkopen? Coole T-shirts, gadgets events47 CHECKLIST BUDGET Communicatie Website Drukwerk (zie checklist hoofdstuk 8) Marketing (advertenties, promotiemateriaal.. (bedrijfsfeest engels).) Mobiele applicatie Social media Ticketing (vaste kosten of commissie?) Locatie/tent Zaalhuur Vestiaire Podium/dansvloer Meubilair, tribune...
Catering Catering Drank Crewcatering Bestek, glaswerk, servies, tafellinnen Bars, buffetten Invulling Entertainment Dagvoorzitters en sprekers Activiteiten (workshops...) Kinderanimatie Muziek Auteursrechten: Sabam (B) of Buma (NL)... Audiovisuele ondersteuning Projectie Plasma- en LCD-schermen Microfoons Geluidsinstallatie Lichtinstallatie Videocaptatie of fotoreportage Special effects (vuurwerk, sneeuw...) Wifi-netwerk Hybride events (live streaming )... Personeel Floor- en eventmanager(s) Veiligheidscoördinator Hostesses Parkeerwachters Beveiliging EHBO-team Stagehands/techniek Cateringpersoneel (obers...) Vestiaire- en toiletdames Tolken/vertalers...
Afvalverwerking Logistiek Organisatiekosten (in- en extern) BTW en belastingen Onvoorziene kosten (voorzie 10 procent) budget 47 48 IV Datum, duur en 48 events49 tijdstip Wanneer je een evenement organiseert, hoop je natuurlijk op een hoge opkomst. De geschikte datum, de duur en het tijdstip bepalen in grote mate het succes van je evenement - bedrijfsfeest engels.
Heeft je doelgroep bepaalde wensen of verwachtingen? De volgende factoren spelen daarbij een rol: Partners en/of kinderen Voor evenementen zonder partners kun je het beste een doordeweekse dag kiezen. Dinsdag, woensdag en donderdag zijn het meest geschikt. Evenementen met partners organiseer je bij voorkeur op een vrijdagavond. Als de kinderen van de gasten ook welkom zijn, ga je voor een weekenddag.
Houd rekening met religieuze feesten zoals de Ramadan, Jom Kipoer, Chinees Nieuwjaar 4950 Intern Controleer de agenda s van de interne gastenlijst. Heeft de CEO al een afspraak? Zijn de bestuursleden beschikbaar? Je gasten verwachten dat zij aanwezig zullen zijn. Wanneer je een intern evenement organiseert, ga dan na of de hele ploeg aanwezig kan zijn: geen trainingen, dringende projecten of andere zaken.
Gasten wagen zich liever niet aan lange afstanden of komen te laat. Zakelijke evenementen kun je het beste niet rond of op (inter)nationale feestdagen organiseren. En al gaat al lang niet meer iedereen op vakantie tijdens het bouwverlof, toch zijn vakantieperiodes niet zo geschikt om events te organiseren. Een verlengd weekend is vaak een ideaal moment voor een korte vakantie of uitstap.
link A Een overzicht met alle vakantieperiodes en feestdagen vind je hier: tip A Zijn kinderen ook welkom? Houd dan rekening met examens en proefwerkperiodes. Welke dagen? Afhankelijk van het soort evenement zijn bepaalde dagen wel of niet geschikt voor je evenement. Hieronder geef ik een handig lijstje, maar besef dat ook de uitzonderingen de regel bevestigen.
Op dinsdag kun je in de regel zonder problemen evenementen organiseren. Ook woensdag is een geschikte dag, maar houd er rekening mee dat veel mensen met kinderen op woensdag parttime werken. Donderdag leent zich voor bijna alle typen evenementen. Als partners niet uitgenodigd zijn en het evenement tot laat op de avond duurt, is donderdag de meest geschikte dag.
Vrijdagavond is het ideale moment voor evenementen met partner. Zaterdag is een geschikte weekdag voor feestelijke evenementen of familiedagen met partners en kinderen. Op zondag worden traditioneel veel evenementen met partners en/of kinderen georganiseerd. Houd er wel rekening mee dat veel mensen deze dag graag reserveren voor hun gezin en rust op prijs stellen.
tip A Wanneer je doelgroep in ploegen werkt, is het niet gemakkelijk om een datum te kiezen die voor alle gasten gunstig is. In sommige bedrijven is het verschuiven van werkroosters bespreekbaar. Concurrentie Houd rekening met andere lokale en (inter)nationale evenementen die ook op jouw doelgroep gericht zijn: sportevenementen (WK, EK, Olympische Spelen, Tour de France ), vakbeurzen, cultuur enzovoort (bedrijfsfeest engels).
link A tip A Programmeer eens anticyclisch. Traditioneel zijn er weinig businessevents in de zomerperiode. Maar vaak hebben de mensen die nog aan de slag zijn wat meer tijd beschikbaar. De moeite waard om uit te testen! tip A Is een confrontatie met een ander evenement onvermijdelijk? Haal het andere evenement in huis als dat kan (als het tenminste niet strijdig is met de doelstelling van jouw event) - bedrijfsfeest engels.
Pers Houd rekening met de verschijningsdata van vaktijdschriften die voor jou belangrijk zijn. De zomerperiode is traditioneel komkommertijd. Een interessant verhaal gekoppeld aan een event heeft dan meer kans om de pers te halen. Heb je al contacten kunnen opbouwen met voor jou belangrijke journalisten, dan kun je ook rekening houden met hun agenda.
Je kunt het beste onmiddellijk de nodige opties op de datum plaatsen. Een optie wordt in principe vrijblijvend gegeven voor een vooraf afgesproken periode van bijvoorbeeld een of twee weken. De locatie of artiest wordt gedurende die periode vrijgehouden zonder dat je verplicht bent te boeken. 53 DUUR Stem de duur van het evenement af op je doelgroep en overleg met belangrijke stakeholders.
Ook overnachtingen en verplaatsingen tel je hierbij op. In het algemeen geldt dat hoe langer het programma duurt, des te meer gasten het laten afweten. Houd de afzonderlijke programmaonderdelen kort en voorzie voldoende pauzes. TIJDSTIP Een tijdstip voor start en einde kies je niet lukraak. Houd rekening met vervoer van en naar de locatie.
En net na werktijd is eveneens geen ideaal moment. Op zondag plan je geen laatavondactiviteiten. Ook je doelgroep speelt een belangrijke rol bij het kiezen van een geschikt tijdstip. Mensen met een kaderfunctie zullen juist makkelijker ingaan op een avonduitnodiging dan het middenkader en ambtenaren. Je kunt je gasten vragen stipt op een bepaald uur aanwezig te zijn.
Houd rekening met laatkomers en voorzie steeds een buffer van minimaal 10 minuten. tip A Verwacht je dat je gasten in gala op je evenement verschijnen? Plan je event dan zodanig in dat genodigden voldoende tijd hebben om zich thuis om te kleden. Dus niet meteen na de werkuren. datum, duur en tijdstip 53 54 54 events55 V Concept en programma Een goed opgebouwd programma houdt rekening met de doelgroep - bedrijfsfeest engels.
Een thema kan zorgen voor een duidelijk herkenbare rode draad tussen de verschillende programmaonderdelen. Wil je dat je evenement echt lang zal blijven nazinderen? Dan zul je een goed uitgedacht concept moeten neerzetten dat voor een totale beleving zorgt. PROGRAMMAONDERDELEN Bouw het programma op rond hoogtepunten en zorg voor een goede en evenwichtige verdeling. bedrijfsfeest engels.
Probeer de juiste mix te vinden tussen informatie, entertainment, ontspanning, networking en culinaire momenten. Verschiet niet meteen al je kruid (bedrijfsfeest engels). Veel spektakel aan het begin van het evenement zonder een boeiend vervolg is teleurstellend. Bouw spanning op en las regelmatig rustmomenten in om daarna over te gaan naar een volgend hoogtepunt.
Hebben de gasten de gelegenheid om later in te pikken? Let er dan op dat ze verplichte of noodzakelijke onderdelen niet missen. 5556 Elk evenement heeft zijn eigen accenten. Toch zijn er een aantal onderdelen die steeds terugkomen. Ik som de belangrijkste hier op en geef een indicatie van de gemiddelde duur: Parkeertijd + afstand tot de ontvangstruimte: 10 minuten (soms langer als je gebruik maakt van pendelbussen) Ontvangst en registratie: minuten Vestiaire: 5-10 minuten Welkomstdrankje: 15 minuten Welkomstwoord, dankwoord of mededelingen: 5 minuten Sprekers, entertainment, presentaties: maximaal 1,5 uur zonder pauze Koffiepauze: minuten Lunch: 1 tot 1,5 uur (met networking tot 2 uur) Receptie: 1 tot 3 uur Aperitief: 30 tot 60 minuten Diner: zittend 1,5 tot 3 uur, buffet 1,5 tot 2,5 uur Feest: 3 tot 5 uur Entertainment of optreden: 20 tot 30 minuten Vertrek: 30 minuten Om een goede inschatting van het programma te maken, moet je de programmaonderdelen van tevoren uitproberen.
Visualiseer elk afzonderlijk aspect van je evenement van begin tot einde. Je kunt echter niet altijd alle onderdelen even goed inschatten en er kunnen zich altijd onvoorziene omstandigheden voordoen, waardoor het programma uitloopt. Probeer daar tijdens het evenement op in te spelen door pauzes korter te maken of juist te verlengen.
Pauzes te sterk inkorten is geen optie, want ze zijn nodig om de vorige onderdelen te verwerken. tip A Voorzie bij logistieke knelpunten steeds voldoende personeel. De opbouw en afbouw van een evenement, de begeleiding van personen van en naar het parkeerterrein of naar de verschillende zalen kost immers veel tijd.
Lange saaie presentaties en speeches zijn een echte afknapper. 56 events57 THEMA Om de doelstelling van je evenement te versterken, kun je werken met een rode draad, een thema of verhaallijn doorheen het programma. Het vergt tijd en creativiteit om een origineel thema te vinden, maar je moeite wordt zeker beloond (bedrijfsfeest engels).
Door accenten te leggen, kun je de rode draad doortrekken in alle programmaonderdelen. Organiseer je een evenement op een boot? Dan zou je bijvoorbeeld een uitnodiging in de vorm van een boardingpass kunnen sturen. Ook in de muziek, acts, decoratie, kleurgebruik, catering enzovoort kun je het thema doortrekken. tip A Evenementenbureaus nemen niet alleen maar werk uit handen.
Zo vermijd je clichés. CONCEPTONTWIKKELING EN BELEVING Om tot een echt sterk evenement te komen, dat antwoord kan bieden op zelfs de meest complexe doelstellingen, moet je als organisator voor dat tikkeltje meer durven gaan - stripper boeken. Een mooi uitgewerkt programma met een origineel thema volstaat niet altijd meer. Om je doelgroep echt aan te spreken en te overtuigen moet je een beleving (experience) creëren die nog lang bij zal blijven.
De kunst bestaat erin om een totaalconcept neer te zetten met een WOW!-factor. Creëer een totale beleving om je doelgroep te overtuigen. concept en programma 5758 Maar wat is een beleving? Het woord beleving verwijst volgens Van Dale naar een ondervinding of een innerlijke ervaring. Die ervaring ontstaat wanneer zintuigen op een bepaalde manier geprikkeld worden.
Alle belevingen rond een bepaald merk of product zullen samen over een langere periode het imago van dat merk of product bepalen. Om een beleving te creëren, moet aan een aantal basisvoorwaarden voldaan worden. Een beleving moet de zintuigen prikkelen, wat een bepaalde fysische reactie van de doelgroep teweeg zal brengen zoals lachen of gapen van verbazing. bedrijfsfeest engels.
Hoe indrukwekkend de beleving moet zijn, is afhankelijk van de doelgroep. Het is belangrijk dat je je goed leert inleven in je doelgroep om in te kunnen schatten wat bij hen wel of niet zal werken. Een beleving is tot slot een uitzonderlijke gebeurtenis of reeks van gebeurtenissen die de doelgroep even uit de dagelijkse realiteit weghaalt.
De opbouw van spanning en opwinding zorgt voor een bindend effect. Verras je gasten. stripper bestellen. Als je iets meemaakt wat je nog nooit hebt meegemaakt, zul je dat niet snel vergeten. Blijf wel met beide voeten op de grond, want je concept moet uitvoerbaar blijven. Bovendien is het belangrijk dat het concept in lijn ligt met de bedrijfscultuur en het gewenste imago van het bedrijf.
Pak geen twee keer uit met dezelfde stunt. Ook wat je concurrent doet, kan bepalend zijn voor het niveau dat je zult moeten neerzetten om een beleving te kunnen creëren (bedrijfsfeest engels). tip A Steeds meer gasten verwachten van organisatoren dat ze een groen evenement organiseren en aandacht hebben voor duurzaam en maatschappelijk verantwoord ondernemen (MVO).
Al doe je het natuurlijk in de eerste plaats voor het milieu. Denk niet alleen visueel, maar prikkel ook de geurzintuigen van je gasten en speel met stimulerende geluiden. Zo zetten bepaalde geuren en muziek aan tot kopen en wekken 58 events 59 andere de honger op. Dat zijn allemaal elementen die je kunt gebruiken bij het creëren van een unieke beleving (bedrijfsfeest engels).
Latest Posts
St Oliver Bikini
Kies Voor Verleidelijke Bikini-sets In Verschillende Maten
Grote Maten Bikini